Știi pe câți bani a stat industria de gaming la nivel global? 195.65 miliarde de dolari! Și creșterea care urmează nu-i deloc de neglijat: 12,9% anual până în 2030!
Creșterea acestei industrii a luat-o la goană mai ales în pandemie, după cum a explicat și invitatul lui Marian Hurducaș, Toma Nicolau, fondatorul agenției de gaming advertisng GG Industry, în cadrul emisiunii Upgrade 100 Live.
Însă o cauză notabilă este și larga adopție a smartphone-urilor și totodată accesul facil la internet de mare viteză. La toate astea se mai adaugă creșterea popularității competițiilor de e-games cu premii colosale în bani, care la rândul lor au generat foarte mulți jucători profesioniști deveniți vedete plătite regește și căutate de branduri.
Potențialul industriei de jocuri electronice nu stă numai în faimă, bani și fani, ci și în educație, medicină, film, muzică sau advertising.
Pe ce se joacă lumea și unde
Segmentul de mobile este cel care a dominat anul trecut industria în proporție de 40% în termeni de “revenue share”. Industria se așteaptă la continuarea creșterii și aici.
Ai zice că e cam game over cu consolele, dar nici vorbă. Apar mereu features noi, experiențe inedite ceea ce motivează gamerii să investească și în continuare aici. Drept urmare, offline gaming-ul a avut un total de 62% în 2021 din “devices”. Bineînțeles, și va crește și vânzarea consolelor și a jocurilor destinate lor. Motivul în reprezintă oferta tot mai mare de jocuri multiplayer, dar și că au devenit niște instrumente foarte capabile de comunicare.
In-game advertising. Ce este
Pe scurt, in-game advertising este o nouă industrie clădită în jurul industriei de gaming. Prin soluțiile de in-game advertising orice brand are acces la modalități native de a expune brandul sau mesajul de brand într-un joc, fără se fie intruziv și deranjant. Iar asta se poate face inclusiv in timp real în cazul jocurilor online.
Și pentru că ThinkDigital a lansat în România ThinkDigital Gaming Network alături de Anzu, în prezent cel mai avansat sistem de tip „in-game advertinsing”, Marian Hurducaș a dezbătut și acest concept și alături de Dragoș Stanca (managing partner ThinkDigital).
Episodul complet despre industria de gaming și despre in-game advertising aici:
Upgrade 100 Live se întâmplă în fiecare zi de luni de la ora 19:00, la Radio Guerrilla.
Acest articol conține date din studiul Video Game Market Size, Share & Trends Analysis Report By Device (Console, Mobile, Computer), By Type (Online, Offline), By Region (North America, Europe, Asia Pacific, Latin America, MEA), And Segment Forecasts, 2022 – 2030, realizat de Grand View Research și poate fi consultat aici.